Leadership Challenge

Det blev några timmar i soffan idag, läsandes Leadership Challenge. Av olika anledningar gick jag hösten 2010 kursen "Ledarskapsträning för tonårsföräldrar". Resurs teamet i Backa höll den. Riktigt bra! Ett moment i kursen innebar att ta fram ledord av följa i sin träning. Mina blev Lyssna-Lär-Led. Vilket sammanträffade att Kouzes & Posner's bok innehåller mycket av den varan ;) . En annan reflektion som jag gjort är att mycket av det som nämns i boken löser sig med automatik ifall man har ett självbestämmande/självorganiserat team, som i en agil miljö ;)
Det blev några timmar i soffan idag, läsandes Leadership Challenge. Av olika anledningar gick jag hösten 2010 kursen "Ledarskapsträning för tonårsföräldrar". Resurs teamet i Backa höll den. Riktigt bra! Ett moment i kursen innebar att ta fram ledord av följa i sin träning. Mina blev Lyssna-Lär-Led. Vilket sammanträffade att Kouzes & Posner's bok innehåller mycket av den varan ;) . En annan reflektion som jag gjort är att mycket av det som nämns i boken löser sig med automatik ifall man har ett självbestämmande/självorganiserat team, som i en agil miljö ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0