Larm

Ja, då har man lekt bilreparatör igen ;) Lämnade in bilen i fredags för oljebyte, bromsservice och lite svets. Tyvärr startade inte bilen när jag hämtade den. Utan vi fick starta den med 12V direkt på solenoiden. Larmet lös med fast sken. Startspärren har slagit. Förmodligen har de inte lyft av pluspolen när det svetsat. Det gick inte heller att nollställa larmet :-( Surfade runt igår på nätet och hittade installationsmanualen. På larmet sitter en rad med microswitchar, där en styr startspärren. Rev ner undersidan på instrumentpanelen och fick lyft fram larmet och kopplat ur det. Inte varje dag man ligger raklång in under pedaler och vrider huvudet 180 grader armarna likaså. Switchen stod redan i rätt läge. Kopplade in larm och batteri igen. Nu blinkade det istället och det gick att nollställa :-) Bytte fläktrem nyligen, den behövde spännas. Vobblade rejält. Tur man lyfter på huven ibland. Nu sitter det även nya torkarblad på. Skall bli intressant och se ifall Biltemas torkarblad lever upp som testvinnare i GP

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0