Torka aldrig tårar utan handskar

Lyssnade på Studio1 i förra veckan. Jonas Gardell var gäst på grund av hans
nyutkomna bok, Torka aldrig tårar utan handskar. Internetbeställningen hämtades
idag och efter middagen blev det sträckläsning. En skrämmande historie-
lektion som inte ligger alldeles för långt bort. Manar till eftertanke eller
snarare framtidstanke. Bakom varje karaktär står en person, 10 personer
eller 100 personer? i samma situation, med sin familjebild? Gardell brinner
för sin berättelse trots det har han distans till sig själv och det han står för.
Mörkt tema, men inte långt till humorn.
 
"Förresten hade jag sex med en ortodox jude en gång i en park i Tel Aviv"
....
"Och korkskruvarna svängde fram och tillbaka när han sög av mig"
....
"Jag frågade honom efteråt, är det inte här förfärligt syndigt det här
fråga jag. Jag menar, bibeln förbjuder uttryckligen att en man ligger
med en annan man som man ligger med en kvinna. Absolut! sa han, men
jag har aldrig legat. Jag har stått på knä hela tiden"
 
Låter som lite göteborgshumor ;)
 
 
Ser fram mot del 2 och 3 :-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0